Followers

Friday, April 1, 2011

AYAM VS HAMSTER

assalamualikum. selamat petang semua. Salam banjir penuh kemesraan. hehehehehe. Ok untuk entri kali ni aku nak citer tentang haiwan peliharaan atau lebih molek disebut anak angkat mak aku and aku. Bulan lepas, mak aku ada ambik anak angkat baru. Che yam(s) namanya. Ada (s) sebab jamaq. Nak tgk rupa anak2 angkat mak aku? Dipersilakan dengan segala hormatnya.




Inilah dia che yam  che yam tu. Mak aku syg sangat kat diaorg ni. Naik menyampah aku tengok. (sebenarnya aku jeles. jangan gi taw mak aku. heheheehehe)




habis sangkar kucing aku, jadi reban diaorang. Korang dah besar esok, siaplah korang aku sembelih.



disebabkan aku kesunyian kerana mak aku asyik layan anak2 angkat dia ajer siang malam, maka aku pun bertekad untuk amek anak angkat aku sendiri. biar mak aku plak rasa jeles. hohohohohohoho



haaa... ni lah anak2 angkat aku. MICKEY and MINNIE




masa mula2 aku mengANGKATKAN diaorang, diaorang ni malu2 lagi. "al-haya'u minal iman". soleh solehah betul anak2 aku ni.



proses menyesuaikan diri. aku nak latih anak2 aku ni pandai main badminton macam anak2 sidek. so langkah pertama , biasakan diri mereka dengan shuttle cock. ngeeeeee :P




setelah penat berlatih.... KITA MINUM DULU!




pandangan dari sudut atas. 
" anak2 ku ingat pesan mama. sebelum minum baca bismillah ye"




hmmm nilah yg dinamakan hamster yang lupa diri.




tak pernah aku tengok ada hamster yg tidor macam ni...




walau apa pun, MAMA NA sayang korang. muah muah !


oh ya lupa nak bagitahu, akhirnya aku berjaya buat mak aku cemburu. antara ayat2 cemburu puan sarah ialah:

1) asyik dok main ngan anak tikus tue je. mak dok sebelah ni pun wat tak tau

2) pergi opis pun bawak tikus tu? yang mak ni dia tinggal kat umah.

3) haaa eloklah tu. abah ngan anak sama je perangai. pakat dok tenung tengok tikus. 
(aku berjaya mempengaruhi abah aku. hahahahahaha)

4) mak aku asyik sebut tikus tikus tikus ajer. sebab dia tahu aku marah kalau dia panggil hamster aku tikus. 


heehehehehe keshian mak aku. tapi mak jangan risau ye, walaupun anak hamster na tu lagi comel dari mak (jgn marah haaaa) , na tetap sayang mak melebihi segalanya. muaaaaaaaahhhhhh!


4 comments:

difficult easy. said...

hehe. comel! :)

Fatihah Soffi said...

hamster tu comel cam kakna dah! :)

merenam kajol said...

diff easy: heheheehhe hamster comel macam tuan. tadi saya layari blog diff easy, comel tuannya. macam hamster saya. :P (jgn mare)

merenam kajol said...

teha cyg: mestila kena comel cam kak na. like mother like hamster la. hahhhahaha

TUKAR TUKAR