Followers

Wednesday, April 13, 2011

KESIAN TASNEEM...

Baru2 ni aku gi Kuala Lumpur, first sebab nak kena jumpa client and second sebab nak kena gi UIA. Macam biasa kalau pergi KL aku akan stay kat umah Kak Mem aku. Jimat budget and layanan 1st Class. hahaahahahha.

aku kalau jumpa ngan kak mem aku mmg macam2 xtvt tak berfaedah yang kami buat. antaranya shopping dan tengok wayang. mmg best. tapi ada juga org yang rasa tak best. Nak taw saper? orangnya Tasneem. anak kak mem aku. umur dia 8 tahun.

kenapa dia rasa tak best? sebab..... selalunya dia kena tinggal. ehehhehehehehe. ye la aku ngan kak mem suka layan midnight movie. kalau bawa tasneem, hmmm tak pergi sekolah la dia esok.

masa aku pergi ari tue, aku saja la usik tasneem. aku gi tau dia yang malam tue aku nak kuar gi tengok wayang pukul 12 malam ngan umi dia. dia kata dia nak ikut. aku kata boleh, tapi... mata dia tue tahan ke? sebab slalunya kul 9.30 pm dia dah kiok tertidor. dia kata dia tak nak tidur. dia nak tunggu sampai kul 12pm.

dalam pukul 10.30pm, aku tengok dia dah mengantuk. macam2 cara yang dia buat untuk tak bagi mengantuk. antaranya :

1) basuh muka kat sinki
2) minum jus tok guru
3) makan kismis.

korang nak tahu berkesan ke tak cara2 yg dia buat tue? haaaa sila tengok kat bawah ni :




hahahhahaa. tepat kul 11 dia dah "kiok"




kesian dia....




esok bila dia bangun, aku tipu dia yg kami gi tengok wayang. mati2 dia percaya. dia kata malam berikutnya, dia tak nak tido. cara yg sama juga dia buat untuk bagi tahan mengantuk. tapi... hasilnya tetap sama. dia tertido. hahahahaha. dan umie and cik na pun keluarla meraban malam2. KESIAN TASNEEM.... :)


No comments:

TUKAR TUKAR