Followers

Sunday, July 24, 2011

CINTA MAGNET


amacam tajuk entri aku? ok tak? apa ? tak faham? hehehheehe. oklah... let me explain.

cinta magnet sebenarnya cinta diantara 2 orang yang berlainan karakter. satu utara... satu lagi selatan. macam aku sendiri dan juga bakal pasanganku kami mmg sangat berbeza. nak tahu apa perbezaan kami? check it out...

1) dia seorang yang pendiam.............. aku plak jenis mulut tak reti diam



2) dia seorang yang pemalu................. aku plak jenis tak reti malu

3) dia seorang yang lemah lembut ( sopan santun kata org)......... aku plak tak lemah tak lembut (hahhahha)

4) dia suka minuman panas........... aku plak air apa pun aku tak kisah.... janji kena sejuk/berais



5) dia suka makan makanan berkuah (especially bihun sup and laksa)....... aku plak tak suka yg berkuah2 ni.  
     nasi , ayam goreng dan kicap sudah ( and i really hate laksa)

6) dia suka masakan pedas........ aku plak jenis langsung tak boleh tahan pedas. pedas sos pun dah buat aku
     minum air 4 5 gelen

7) dia suka ikan........ aku plak suka ayam

kalau ayam bercampur dengan ikan..... ginila rupanya! hahahhaahaha


8) dia pandai masak........... aku plak... ehem ehem ( malu plak)  masak satay je yg aku pandai

9) dia suka mengemas rumah ( malah merupakan hobi dia tuk kemas rumah ) .............. aku plak bergantung
    pada mood. kalau mood datang setahun skali, maka setahun sekali la aku kemas rumah.

10) dia suka warna2 yg lembut..... aku plak suka warna yang garang

pemilihan warna pun boleh menentukan karektor seseorang


11) dia slalu amek masa 2 3 hari kadang2 sampai berminggu2 untuk berfikir sebelum buat apa2 perkara atau
        keputusan................. aku plak buat dulu baru pikir (kalau pikir pun dalam 2 3 minit je aku dah bleh wat
        keputusan)

12) dia suka tengok crita omputeh........... aku plak lebih suka untuk tengok crita melayu

13) dia tak suka shopping.............. aku plak kaki shopping



kalau nak diikutkan, banyak lagi perbezaan diantara kami berdua. terlalu banyak dan sangat ketara. aku pun  tak faham kadang2 kenapa aku bleh bersama dengan dia. sedar tak sedar dah hampir 7 tahun kami bersama. kalau nak ikut kenal lagilah lama. dia pernah beritahu aku, yang dia kenal aku sejak aku darjah dua lagi. hehehehehe kelakar.

hmmmm... tapi itulah kenyataan antara aku dan dia. berlainan karakter dan minat, menjadikan kami sama seperti magnet. perbezaan itu yang menjadikan kami bersama. utara akan saling menarik dengan selatan. kalau utara bertemu utara atau selatan bertemu selatan, masing2 akan saling menolak. perbezaan kami, membuatkan kami saling memerlukan antara satu sama lain.

inshaallah ada jodoh.... kami akan bersama jua. kalau tak de jodoh... aku kena cari magnet lain le nampaknya. hahahahahahahahahaha :D

No comments:

TUKAR TUKAR