Followers

Thursday, July 16, 2009

C I N T A


- Jika engkau mencintai seseorang jangan tunggu esok hari untok mengatakan nya kerana esok hari itu mungkin takkan pernah ada


- Bahawasanya seseorang pemburu cinta adalah laksana memburu kijang di rimba belantara. Bertambah diburu bertambah jauh dia lari Akhirnya tersesat dalam rimba, tak bisa pulang.


-Andai kata dunia hendak meraih cinta ia tak akan mampu dan andaikata ia akan menolaknya ia juga tak akan kuasa, karena cinta itu suatu anugerah bukan suatu hasil usaha. Cinta berasal dari Tuhan .


- Cinta merupakan pelajaran yang paling sukar dalam kehidupan tetapi atas sbb itu juga ia harus mendapat sepenuh perhatian untuk mempelajarinya


- Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta pernah tumbuh di hatimu.


-Hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta sementara kamu tidak berniat untuk menyambutnya.


-Cinta selalu berbicara dengan bahasanya Bahasa yang kadang begitu sulit untuk diterjemahkan manusia dan begitu sulit untuk difahami.


- Cintai lah orang yang engkau kasihi sekadarnya belaka barangkali ia akan menjadi orang yang engkau benci suatu hari kelak juga bencilah terhadap orang yang engkau benci sekadarnya saja barangkali ia akan menjadi orang yang engkau kasihi pada suatu hari nanti


- Memiliki cinta lebih sukar dari memberinya kerana cinta akan menjadi duri dan membawa sengsara kalau orang yang diberi tidak tahu untok menilainya.


- Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasih mu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi itu tidak tahu apa yang sesungguh nya kamu rasakan.


- Dari cinta Nya kita berasal Dan atas nama cinta Dia menciptakan kita Kerana cinta kita mendatangi Nya Dan demi cinta juga kita kembali kepada Nya


- Cinta ibarat dua hati yang dihubungkan oleh sebatang spring teguh dan ajaib apabila dua hati itu dijarakkan, spring itu akan mengalami ketegangan Semakin jauh spring itu diregangkan, semakin kuat dua hati itu ingin bertemu.

No comments:

TUKAR TUKAR