Followers

Sunday, July 5, 2009

Bibik ku…..



Hari ni aku gi makan kenduri rumah bang mat. Dia dan isterinya sedondon berpakaian serba purple. Jumpa darling aku, shah kat sana. Hmmmmmm tapi sekejap je la coz petang kul 4pm dia dah nak balik penang.

Sebelum tue gi kangar dulu beli hadiah tuk pengantin baru. Hadiah dari AJK alumni madi. Pastu gi ambik zah. Lepas balik kenduri, gi umah mak sedara nab. Dapat makan buah setul dan rambutan. Sedaappppppppp!!!! Pastu gi ambik mak kat MADI. Dia ada meeting kat sana.

Balik umah, nampak bibik aku tengah siram pokok. Tetiba teringat perbualan aku ngan dia semalam. Time tue kitaorang tengah tengok tv. Entah macam mana tetiba dia Tanya aku, “ hus…. Sekarang udah tahun 2000 ya?” aku jawab kat dia, “ bukan 2000 lagi bik dah 2009 dah.” Tetiba dia mengeluh panjang, “ gusti pangeran. Saya ingat sekarang baru 2000.” Hahahahahaha. Aku gelak besar. Bibik bibik….. betapa ketinggalan nya dirimu. Huhuhuhu. Kekadang kesian gak kat dia. Membaca tak boleh. Menulis lagi la. Pendek kata, buta huruf. Doa makan pun tak tau. Mak aku banyak kali dah ajar dia niat sembahyang, tapi macam2 bunyi yang dia keluar. Hehehehehehe.

Tapi , ye lah. Setiap makhluk yang dicipta tuhan…… ada keistemewaannya. Macam bibik aku ni…. Walaupun dia tak berilmu, tapi dia seorang yang sangat jujur. Biarlah dia bodoh di mata manusia asalkan di mata tuhan dia adalah orang yang sangat ikhlas.

No comments:

TUKAR TUKAR