Followers

Monday, September 26, 2011

WAHAI PEROKOK2.. INI LAH HASIL DIDIKKAN KALIAN !

Bru2 ini, aku ke kedai dobi. Malas nak basuh sendiri, tambahan plak perlis skrg hujan tak henti2. sidai hari ni, 3 bulan lg baru kering. ngeh ngeh ngeh

masa aku kluar dari kedai ngan ct, kebetulan depan kereta aku ada 3 org budak. sorang umur aku tgok macam budak pmr, 2 org lagi macam baru darjah satu. yg budak pmr ni, sedang hisap rokok. bila putung rokok dah tinggal pendek ( macam nyawa org yg hisap rokok jugak), selamber badak air je dia baling dpn kreta aku. nasib baik kreta aku tu kreta.... kalau kreta aku tu tong gas... tak ke boleh meletup! ( apa aku merepek ni?)

lepas tu diaorg blah. yg aku tak boleh tahan sgt tue, tetiba sorang budak yg darjah satu tu, pegi kutip rokok yg budak pmr tadi baling, pastu dia hisap. dia ingat tak de org nampak. aku bukak cermin tingkap, pastu aku tunjuk isyrat jari ( jagaaa ko budak. baru darjah satu dah pandai hisap rokok) lebih kurang itule maksud warning jari aku tu.

budak tu takut terus, terus lari sembunyi belakang tiang. haaa kat bawah ni ada gambar dia. sempat jugak aku snap.

korang nampak tak kaki budak tue di sebalik tiang. tau plak dia takut... yg hisap rokok tak plak dia takut mati!

sebenarnya, aku sedih dan terperanjat sgt tgk situasi tu. sanggup budak tue kutip putung rokok yg dah dibuang atas jalan, pastu slamber je dia hisap. tue baru sekolah rendah? sekolah menengah nanti mcm mana la agaknya. apalaaa perasaan mak bapak budak tue, kalau tahu anak diaorg wat prangai macam ni?
sebagai bakal menjadi seorg ibu ... aku tumpang berasa simpati ( huaaaaaa getisnyerrrr hahahaha)

apa2 pun, aku nak ucap tahniah pada perokok2 sekelian. inilah dia hasil didikkan yg telah korang lahirkan. sekali lagi tahniah kepada anda semua! PEROKOK2 SEMUA.... ANDA MANUSIA HEBAT!!!

masa reverse kereta... sempat aku suruh ct amek gambar budak itu....

2 comments:

munah said...

cantik baju gantung dalam kedai tu. belikan 2 boleh?

merenam kajol said...

BUKAN setakat 2, tuk munah... 20 pun boleh :)

TUKAR TUKAR