Followers

Friday, August 28, 2009

sedih.....

sejak 2 menjak ni, aku perhatikan banyak peristiwa sedih , pilu dan menyayat hati yg berlaku.
semuanya mengejutkan. kadang2macam tak percaya. betul ke? serius?

bermula dengan kematian michael jakson , pastu yasmin ahmad , terbaru asri rabbani dan ditambah pula dengan penularan penyakit berjangkit H1N1. mlm tadi juga masa aku tengah lepak ngan k.mem dan member dpt berita kematian dr ismail . hmmm ternyata apabila sampai ajal seseorang tue... maka akan pergilah dia. tak kiralah kau ni artis antarabangsa ke, politician ke, cendiakawan ke, pondan ke... da sampai masa.... akan tetap pergi jua.

baru2 ni juga ada kes tentang kematian seorang budak uia di swimming pool. hmmm semoga rohnya dicucuri rahmat. dan petang tadi... sekali lagi aku dihidangkan dengan berita yang menyedihkan. kawan aku che ainun masuk hospital.

sebelum ni, dia ada demam dan ada bengkak dekat leher. bila gie klinik uia doktor cakap itu beguk dan dia just demam biasa. tapi bila gi check kat hosital selayang, rupanya yang bengkak di leher dia tue adalah kalenjar mata. dan dia dah berada di tahap ke 3. penyakit ni bahaya sangat sebab boleh menyebabkan mata dia buta.

ya allah selamatkanlah dia. yang menambahkan kerisauan aku, seelah matanya dah separuh tak berfungsi. semoga dia akan terus tabah dan yakinlah... setiap ujian yang mendatang pasti ada hikmah disebaiknya.

No comments:

TUKAR TUKAR