Followers

Tuesday, October 18, 2011

SOAL HATI .... SOAL MATI...

semalam, lepas balik dari kerja... aku , niey dan wanie gi lepak2 makan2 dekat tepi laut du kuala perlis. sembang2 kosong... tetiber terkeluar topik, soal kematian. macam2 yg kami ceritakan. bila waktu menghampiri maghrib... kami berangkat pulang.

selesai mandi dan solat maghrib, aku tengok tv dengan mak aku. tiba2 dapat satu mesej dari wani mengatakan nenek salah seorang staff pejabat telah meninggal dunia. baru je 2 3 hari lepas kami semua pergi melawatnya di hospital. ternyata maut menjemput tidak mengira masa.

lebih kurang pukul 1pm, aku dah tidur. masa tgah tidur tue, aku rasa panas sangat. dahi aku berpeluh. suasana plak gelap giler. tetiber aku terjaga. aircond bilik off. rupa2nya black out.

aku call TNB, rupa2nya pencawang di simpang empat rosak. dalam masa sejam baru ok. nak tak nak, aku terpaksa tidur kat atas lantai sebab panas sangat. nasib baik tile bilik aku sejuk.

time tue aku terpikir... beginilah rasanya masa kat dalam kubur nanti. keseorangan, gelap, panas, tak selesa , takut... Ya Allah... kau ampunkanlah dosaku. tempatkan aku dalam keredhaanmu walaupun aku adalah hambamu yang banyak melakukan dosa.  ampunkan aku ya allah! matikan aku dalam iman. amin ya rabbal a'lamin!

No comments:

TUKAR TUKAR