Followers

Sunday, June 28, 2009

"mana tom yam nya........???????"


pepagi lagi, abah dah ajak aku gi dusun durian. nak wat pe? sah sah le nak makan durian. kak beez dah dua tiga kali antar mesej remind abah supaya sedar diri.ye la kencing manis. hehehehehe. aku pun dapat mesej dari afif. hahahahaha. thanksa a lot to Hj ramli coz invite kitaorang. sedaaaaaaaaaaappppppppp!abah kata, dia makan 13 ulas. mak plak 12 ulas. hmmmmm siap la balik ni kena check ngan doktor nabilah.

tengahari, aku gi antar mak kat sg. baru utan aji. mak ada usrah kat situ. yang kelakarnya, dua tiga kali jugaklah kitaorang pusing2 sebab tersesat jalan. aduhhhhhh tue baru dalam perlis. hehehehehe. belum kat kutub utara lagi. huhuhu

petang aku gi umah zainab(mak) . angkut bibik sekali. kesian plak tengok dia asyik kat umah je. aku gi sebab kak timah(amma) tunang. elok kitaorang sampai, rombongan bertunang dah nak balik. tak pe la. yang penting bleh jumpa amma dan mak kat situ. mak ucu (azizah) pun ada. selain tue yang ada jugak, nuon, bedah, kak chah, kak nik dan kak fadilah. bergelak sakanla kitaorang kat situ. maklumlah, dah lama tak jumpa. rindu sangat kat diaorang semua.

bila time aku nak balik, dapat satu berita yang buat aku terkejut giler. mak(zainab) cakap dia nak bertunang dan nak kawin maybe lepas raya ni. haah!!!!! biar betul? setahu aku mak baru je putus cinta ngan ......... .Rupa2nya dia dah ada calon baru. senior kitaorang. dan aku memang tak sangka 'lelaki itu' yang menjadi pilihan mak. hehehe. apa2 pun semoga mak bahagia la ye. lgpun aku tengok dia dah kurus sgt lepas clash ngan ......... dulu . mungkin ini jodoh yang ditentukan oleh allah untuk dia. ( aku pun kalau nak kurus, kena putus cinta jugak ni. hahahahahahaa)

balik umah dah nak malam. pas maghrib, kak beez ajak gi dinner cos nak rai anak2 dia yg cemerlang dalam exam. kitaorang semua pakat order western food. cuma naufal ( anak sedaraku yang sulung) je yang order nasi goreng tom yam. tapi yang lucunya, bila je nasi goreng tom yam dia sampai, dengan muka blur dia bleh tanya ' tom yam dia mana?' hahahaahahaha. aku ngan kak beez memang keras perut la ketawa. hehehehehe. then abg ipar aku la yang terangkan pada naufal, tom yam tue dia dah campur ngan nasi. hmmmmm sampai skang, bila teringat je,aku pasti nak gelak. hihihihihihi. naufal........ naufal.......

TUKAR TUKAR