Followers

Wednesday, April 20, 2011

PAK CIK OI PAK CIK... GERAMNYA SAYAAAAAAAAAA!


(gambar hiasan)

pagi tadi, dengan mood penuh kebahagian dan kegembiraan, aku pun bergerak lah menuju ke office. tapi bila tengok meter minyak, tinggal lagi satu bar je. so aku pun meng korner kanlah keretaku ke stesyen minyak dekat area simpang empat.

kebetulan, ada satu pam kosong. aku pun masuk parking betul2 depan pam. elok2 je aku kuar dari kreta, tetiba dtg seorang pak cik yg tak berapa nak tua, parking motor dia betul2 belakang kereta aku pastu terus guna pam minyak yang sepatutntya aku guna tue. aku time tue dah berasa nak berangin semacam. sodap2 je dia potong giliran. bukan dia tak nampak aku yg sampai dulu. tapi tak pe, aku tahan je marah. sabor2. malas nak cari gaduh ngan org tua.



kalau korang tanya aku mcm mana rupa muka pak cik tue, nak je aku samakan dengan muka "clown" ni!



tapi yg aku hangin sampai rasa nak meletop, dia bukan je isi minyak motor, tapi dia siap bawak bertong tong TONG MINYAK. dan dgn muka selamber dia isi je minyak dalam tong2 tue. pastu dia boleh buat muka belagak nak mampus. dah la isap rokok time tue. kalau meletop, tak ke dengan aku2 skali terlibat. dia ingat ni crita hantu kak limah balik rumah ke nak main bakor2! angin aku dah sampai ke kepala, aku masuk balik dalam kreta, aku start enjin, pastu aku gostan. ( padahal bleh je kalau aku nak gerak ke depan)

pak cik tue punyalah gelabah sebab sikit je lagi kreta aku nak belah motor dia. terjerit2 dia " woi woi woi , motor aku". aku buat2 pekak, aku gostan lagi sampai motor dia mmg dah senget nak terjatuh, dia punya kelam kabut tepuk belakang kereta aku dan selamatkan motor dia... sampai kan pemicu petrol terjatuh atas lantai macam tue je. time tue semua orang kat petrol station tue tengok kami.

pas tue dia datang kat tepi tingkap kreta aku, aku pun turunkan tingkap. tak sempat dia nak cakap, aku cakap dulu. 2 baris je ayat aku cakap kat dia "pak cik, lain kali jangan nak potong giliran ye. tolong hormat orang lain sama". belum sempat dia nak balas apa2... aku dah blah.

 dalam hati aku berdoa : janganlah minyak habis. biarlah sempat untuk aku sampai  ke stesyen minyak yg berikutnya!"

bukannya PADAN MUKA PAK CIK TUE... TAPI PADAN MUKA AKU!




inilah rupanya kalau orang tua perangai macam budak2!



No comments:

TUKAR TUKAR